Khamis, 13 Disember 2012

Tajuk lagu : Lagu-lagu Asas Mengeja Bahasa Melayu

           Murid-murid sekalian, saya ingin memperkenalkan beberapa buah lagu untuk kalian.Tajuk lagunya "Lagu-lagu Asas Mengeja Bahasa Melayu". Lagu ini amat bermakna dan mempunyai enam bahagian. Kalian boleh mendengar lagu ini kemudian belajar suku kata dengan ejaan yang betul. Jangan lupa menutup muzik blog saya pada music player di bawah sekali. 

Bahagian 1

Bahagian 2

Bahagian 3

Bahagian 4

Bahagian 5

Bahagian 6

32 ulasan:

  1. lagu-lagu asas mengeja perkataan ini amat bermanfaat kepada anak murid! syabas...! terus berusaha!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya,saya pun bersependapat dengan cikgu.Terima kasih kerana sudi melawat ke blog saya dan tinggalkan ulasan juga.

      Padam
  2. Moga Cikgu Boon See terus aktif 'update' blog ini agar perkongsian ilmu dapat diteruskan dan dimanfaatkan bersama murid-murid dan juga rakan-rakan guru. Tahniah dan syabas cikgu!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih cikgu kerana sudi melawat ke blog saya.Ulasan yang diberikan amat saya hargai.Ya, memang akan sentiasa meng"update"kan blog saya.

      Padam
  3. Tugasan yang cemerlang, teruskan usaha anda!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih atas ulasan yang diberikan.

      Padam
  4. Blog yang menarik dengan bahan P&P yang bernas dan berguna untuk semua.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih atas ulasan yang diberikan.

      Padam
  5. wow ! banyaknya lagu. murid-murid pasti seronok belajar dengan adanya elemen muzik di dalam pengajaran dan pembelajaran :)
    mata pon tak mengantuk.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha,terima kasih atas ulasan yang diberikan.

      Padam
    2. Padat dengan informasi.. Tahniah cikgu.. blog cikgu bpleh dijadikan panduan... thanks for sharing.. Well done...

      Padam
    3. Thank you Cikgu Linda ^^

      Padam
  6. Wah, hebat. Tahniah di atas penghasilan blog yang menarik. Bahan yang disediakan di atas dapat membantu murid cepat membaca..Ilmu yang dapat dikongsikan bersama.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih atas ulasan yang diberikan.

      Padam
  7. Balasan
    1. lagu ini memang menarik dan sedap didengar.

      Padam
    2. Terima kasih Cikgu Gan.

      Padam
  8. Bahan P&P yang berkesan! Bagus!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih atas komen yang diberikan.

      Padam
  9. Suatu blog yang menarik !

    BalasPadam
  10. wow,blog anda padat dengan pelbagai isi dan cukup menarik.Syabas!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih atas ulasan yang diberikan.

      Padam
  11. Cikgu Liew,saya suka mendengar lagu ini kerana boleh belajar Bahasa Melayu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya,teruskan usaha anda.Usaha tangga kejayaan.

      Padam
  12. Terima kasih atas perkongsian maklumat yang baik ini.Dengan adanya maklumat ini, proses P&P dapat dijalankan dengan lebih lancar dan berkesan lagi.Tahniah!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih Cikgu Chai kerana sudi tinggalkan ulasan untuk saya.Ulasan anda amat saya hargai.

      Padam
  13. Cikgu Liew seorang guru yang bertanggungjawab.Di sekolah,beliau sentiasa menyediakan banyak bahan bantu mengajar untuk murid-murid beliau.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih atas pujian yang diberikan.Saya akan berusaha lagi.

      Padam